Uw kind aanmelden bij Atlantis

Wilt u informatie en de sfeer komen proeven? U bent van harte welkom op een informatie-ochtend. Graag plaatsen we alle leerlingen, maar -vanwege het aantal aanmeldingen- moeten we helaas werken met een wachtlijst. Voor alle groepen geldt in schooljaar 2023-2024 een wachtlijst. We verwachten dat het aanmeld- en toelatingsbeleid van Stichting Meerkring dit schooljaar herzien is, de hierin beschreven criteria en afspraken zullen wij hanteren en zo spoedig mogelijk hieronder vermelden.

Informatiepakket

Woont u buiten Amersfoort, dan sturen wij u het pakket toe. Woont u in Amersfoort, dan kunt u het pakket ophalen op school. Stuurt u een mail naar administratie.atlantis@meerkring.nl als u een informatiepakket op wilt halen? Wij zorgen dan dat er een pakketje klaar ligt.

Belangstelling, aanmelding, toelating en wachtlijst

U kunt uw belangstelling voor Atlantis kenbaar maken middels het belangstellingsformulier (te verkrijgen bij de administratie, binnenkort ook digitaal op deze site in te vullen). Dit formulier kan ingevuld worden op elke leeftijd van uw kind. Wanneer wij het formulier volleidg ingevuld hebben ontvangen zal uw kind geplaatst worden op de belangstellingslijst. We nemen dan contact met u op over het verdere proces. Indien er plek is op Atlantis starten wij de toelatingsprocedure, wanneer wij geen plek hebben voor uw kind wordt deze op een wachtlijst geplaatst.

Aanmelding voor kinderen voor de groepen 3 tot en met 8

Atlantis heeft op dit moment geen plek in de groepen 2-8. Dit kan veranderen, neemt u voor de laatste update even contact op met school? Aanmelden voor de groepen 3-8 is op basis van het aanmeldbeleid van de Stichting Meerkring. Hier leest u meer over het aanmeldbeleid.

Informatiebijeenkomst

Wilt u een kijkje in de keuken nemen? U bent van harte welkom! U kunt zich aanmelden voor een informatiebijeenkomst door een berichtje te sturen naar administratie.atlantis@meerkring.nl.

Tijdens een informatiebijeenkomst krijgt u een presentatie over het onderwijs en een rondleiding. De informatiebijenkomst start stipt om 9:30 en eindigt om 11:00 uur.

Informatiebijeenkomst
Dinsdag 2 april 2024
Vrijdag 31 mei 2024

Inloopochtend

Tijdens een inloopochtend krijgt u een algemene indruk van de school en kunt u binnen lopen tussen 9-12 uur. Deze ochtend sluit aan bij die van alle basisscholen in Amersfoort. Het is een mooie kans om op verschillende scholen te ‘speeddaten’. Hiervoor hoeft u zich niet aan te melden.

Inloopochtend
Vrijdag 8 maart 2024

Gezien de grote belangstelling is het helaas niet mogelijk om persoonlijke rondleidingen te geven. Wilt u meer weten of open dag bezoeken? Stel de vraag of meldt u aan via onderstaand formulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

“Onze beide dochters zitten op Atlantis. Niet alleen onze kinderen maar ook wij worden geïnspireerd door de 7 gewoonten van Stephen Covey. We zijn erg enthousiast en nog steeds blij met onze keuze voor deze school.”
“Wij hebben heel bewust gekozen voor Atlantis voor onze 3 kinderen omdat we het belangrijk vinden dat kinderen ook op school leren dat je zelf kunt kiezen hoe je in het leven staat en je kunt kiezen hoe je je gedraagt.”
“Ook al is Atlantis een grote school, je voelt nog steeds het persoonlijk contact. Je bent geen nummer en dat geeft een goede, prettige en open sfeer waar de kinderen zich thuis voelen.”

OBS Atlantis
Oceaan 4
3825 WC Amersfoort

T. 033 – 494 8840